Wednesday, 1 June 2011

Pelbagai Borang Untuk Urusan Geran / Hakmilik

Pembetulan / Kesalahan di dalam Geran / Hakmilik
- Borang Tukar Alamat
- Borang Tukar Nama beserta Surat Akuan

Permohonan Memasukkan Nama Bagi Tanah yang kurang dari 1 ekar
- Surat Pemegang Amanah
- Surat Pembatalan Pemegang Amanah

Lain-lain Yang Berkaitan
- Memasukkan Kaveat
- Tarikbalik Kaveat
- Potong Kaveat

- Borang 51(0) bagi mewakilkan daripada surat kematian (LA & PROBATE)
- Melepaskan Gadaian 16N
- Pindahmilik 14A

Urusan Kematian
- Borang A (Pusaka Kecil)
- Borang P (Ulang Bicara / Harta Tertinggal)

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. salam yuhada. saya ada membeli sebuah rumah yang mempunyai 2 nama. nama suami(sudah mati) dan isteri(masih hidup). dan si isteri telah membuat proses pembatalan nama si mati. tapi saya rasa si isteri telah tersalah dan mengakibatkan geran baru itu tertulis nama si isteri dan si isteri juga sebagai pemegang amanah(anak paling kecil berumur 17tahun).seperti masih ada 2 nama cuma bezanya kedua-duanya masih masih hidup dan si anak tidak cukup 18tahun. jadi ini mengakibatkan saya terpaksa menunggu lagi kerana proses pembatalan nama si mati hari tu pun saya dah menunggu 4bulan.jadi saya ingin bertanya adakah proses pembatalan nama pemegang amanah akan mengambil masa/prosedur seperti pembatalan nama si mati?

    ReplyDelete